Borås DLY – snabba sociala nyheter

Snabba sociala nyheter för boråsare i farten
Mobilen i fokus
Ung och medveten målgrupp

Borås DLY är snabba sociala nyheter om Borås. Borås DLY är inte bara en webbsida med nyheter utan ett varumärke som finns där folk i Borås rör sig, på stan, på webben och inte minst i sociala medier. Målgruppen för Borås DLY är folk med intresse för Borås och riktar sig till den som är mellan 15 och 40 år. Allt som produceras gör det för att fungera bäst i mobilen. Borås DLY är folk i farten – för den som vill hålla sig uppdaterad utan friktion.

Med displayannonser får du dubbelt värde. Dels kan du bygga varumärke med ditt budskap då annonsen får tusentals exponeringar i en redaktionell och lokal miljö. Du kan också driva trafik till din hemsida eller kampanjsida för att berätta mer och skapa en interaktivitet med läsaren. Vi hjälper dig gärna att skapa bra displayannonser som är relevanta för läsaren.

Vi kan också hjälpa till att skapa en kampanjsida tillsammans med din annons för att få allra bästa effekt. Läs mer om kampanjsidor här

Nå ut med ditt budskap i fler kanaler – PulsFM

Vi kan erbjuda ett paket med marknadsföring på Borås DLY tillsammans med PulsFM.

PulsFM är underhållande radio med lokalt välkända profiler. PulsFM är lokalt närvarande med nyheter och sport, livesädningar, aktiviteter, event och tävlingar som förhöjer lyssnarvärdet.

Räckvidden från Borås Stad till Bollebygd, ut till Svenljunga och ända bort till Horred når runt 150.000 invånare via 104,1 Mhz. Och via appen och nätet oändligt många fler. PulsFM finns till för de 7 av 10 som varje dag lyssnar på det som kallas ”radio” via FM-bandet, sin dator eller App via smartphones.

Radiokanalen skapar intressant lokalt innehåll blandat med ett brett smakfullt musikutbud.

 

Läs mer

  • Om målgruppen - de unga i citylivet

    Påståenden om livsstil

    Jämförelse två åldersgrupper


    Intressen

    Jämförelse två åldersgrupper

     

    Aktiviteter

    Jämförelse två åldersgrupper


    Internet och sociala medier

    Jämförelse två åldersgrupper

    * Ibland och/eller ofta.  ** Minst 5 tim/vecka.  *** Flera gånger/vecka.

     


    Källa: Sifo Orvesto 2016 och 2016:3. Svenskar boende i städer (ej Stockholm, Göteborg och Malmö).

  • Prisexempel Borås DLY

    Mobilkampanj i fyra dagar, Mobil 1, 320×320 px, 50.000 visningar: 14.250 kr

    Pris PulsFM

    Riktpris 175 kr/30 sekunder. Rabatteras vid kampanjer. 

    Puls FM har idag max 8 min reklam/timme. 

    Med reklam i PulsFM får du bra effekt då personer boende i städer utanför storstadsregionerna lyssnar längre på samma kanal och inte byter kanal lika ofta som boende i storstadsregionerna gör. Statistik från Sifo visar att 73% av boråsarna anger att de lyssnar på samma radiokanal. Motsvarande siffra för storstadsbor är 57%.

    Källa: Sifo Orvesto 2016. 25-49 år.