Målgruppsanalys

Målgruppsanalys med fakta från SIFO
Hur ser köpkraften ut i din bransch?
Hur känt är just ditt varumärke?

Vi på Borås Tidning kan ta fram målgruppsanalys för ditt företag. Vi utgår från statistik om en mängd påståenden hos konsumenter i vår region. Tack vare SIFO Orvesto Konsument har vi tillgång till information av målgruppskaraktär. Det finns bland annat information om demografi, intressen och medievanor, hur mycket snittläsaren konsumerar och mycket mer. Vi har därmed en hel del kunskap om din marknad.

Målgruppsanalys kopplat till BT:s läsare

Dessutom kan vi koppla målgruppen till våra läsare och sajtbesökare. Vet du t.ex hur mycket våra läsare spenderar på skönhetsprodukter, bilar eller livsmedel? Vi vet och kan ge dig insikter för att du ska vara säker på maximal effekt på din marknadsföring.

I många fall kan vi också ta reda på hur känt ditt varumärke är och hur du står dig mot dina konkurrenter – då kan vi erbjuda Målgruppsanalys Premium. Oavsett om du väljer Målgruppsanalys Bransch eller Premium, så har du kommit ett steg närmare verkligheten då du kan välja typ av marknadsföring och kommunikation med stöd från fakta om din målgrupps behov, mediebeteende och intressen.

Jag vill få reda på mer om min målgrupp och min bransch!

Kontakta oss!

Läs mer

  • Målgruppsanalys Bransch

    1. Välj region

    Exempelvis län, större kommun, flera kommuner eller A-region. Minst 40.000 invånare i åldern 16-80 år.

    2. Möjlighet att vid behov välja målgrupp på exempelvis:
    • Ålder (max 3 åldersgrupper)
    • Kön
    • Boendeform
    • Inkomst (max 3 inkomstgrupper)
    • Sysselsättning
    • Familjestorlek
    • Civilstånd
    • Utbildningsnivå
    3. Vi utgår från din bransch och kan ta reda på:
    • Intressen
    • Aktiviteter
    • Personlig konsumtion
      (Hur mycket pengar spenderar man i snitt på den typ av produkter/tjänster som du tillhandahåller. Man kan med hjälp av detta få en uppfattning om sin marknadsandel i vald region och målgrupp.)
    • Frekvens i butiksbesök per kedja
      (Ingår om kunden är med i en kedja, exempelvis Coop, Biltema, Blomsterlandet, Team Sportia, Euronics etc.)
    • Frekvens i butiksbesök per typ av butik
      (Exempelvis bokhandel, frisör, köpcentrum, bankkontor, blomsteraffär)
    • Medievanor
      (Vilka medier man använder  och vilken attityd har man till reklam och olika kanaler)
    • Räckvidd i våra kanaler – print och digitalt

    Till nedan branscher har vi ytterligare information om inköpsplaner, beteenden mm:

    • Banker
    • Bilar och båtar
    • Renovering
    • Resor
    • Försäkringar
    • Fastighetsmarknad

    Jag är intresserad av en Målgruppsanalys Bransch!

    Kontakta oss!

     

    Exempel på Målgruppsanalys Bransch:

    Klicka på bilden och bläddra för att se exempel

    Målgruppsanalys Premium

    Till en hel del företag i vår region har vi även unik fakta. Ni kan med andra ord få reda på vad konsumenterna tycker om just er! Kontakta oss och få reda på om ni är med!

    Förutom allt som ingår i Målgruppsanalys bransch, tar vi också reda på:
    • Kännedom om er och förändring över tid.
    • Frekvens på besök och inköp i er butik och förändring över tid.
    • Jämförelse på ovan med lokala konkurrenter och deras förändring över tid.

    Jag är intresserad av en Målgruppsanalys Premium!

    Kontakta oss!

    Exempel på Målgruppsanalys Premium:

    Klicka på bilden och bläddra för att se exempel