Textilmuséet i Borås

Genom en mediemix i flera kanaler och repetion överträffade man de högst ställda målen på antal besökare till invigningen

  • Ibladning
  • Toppbanner desktop
  • Helsidor i BT
  • Förstasidan i BT
  • Detta är resultatet av Textile Fashion Centers marknadsföring inför invigningen.
    Tanken var att jobba med stora format och mindre format med bästa möjliga placering. Huvudsyftet var att dra så mycket besökare som möjligt till själva invigningsdagen och för de som inte hade möjlighet att vara på plats just då skulle ändå veta att Textile Fashion Center är invigd.
    Vi valde att använda både print (BT) och digitalt (bt.se) för att nå maximalt med kontakter och för att få en påminnelse i ett annat medie.

    Toppbanner/Panorama 1 på bt.se

    135.028 visningar   394 klick   0,29% CTR

    Reklambilaga i Borås Tidning

    97.000 läsare

    Helsida i Borås tidning, två gånger

    97.000 läsare

    1:a-sidan i Borås Tidning

    97.000 läsare

    ”Genom att marknadsföra oss i Borås Tidning och använda både digitalt (bt.se) och print (BT) så kände vi att vi nådde en bred publik och satte ett starkt avtryck lokalt i hela 7H-bygden.

    Vårt mål med marknadsföringen var att locka så många besökare som möjligt till själva invigningen och de högt ställda målen överträffade vi. Även efter själva invigningen så har vi haft ett väldigt bra flöde med besökare och detta ser vi som bieffekter av den marknadsföringen vi gjorde inför invigningen.”

    Annica Berg

    VD på Textile Fashion Center/BSTF AB