Holgers Stugmaterial – Mediepartner & Webbproduktion

Medieplanering – Strategi – Film/Foto – Webbproduktion

 

Bakgrund

Holgers Stugmaterial är ett anrikt och starkt varumärke som har sedan 1967 arbetat med och sålt trävaror samt byggmaterial från branschens ledande tillverkare. Holgers Stugmaterial har haft en tydlig målsättning i sin marknadsföring. där det gäller att fortsätta vidareutveckla sitt starka varumärke, förnya sin kommnunikation och nå nya målgrupper inom främst Sjuhärad.

Vårt uppdrag

Gota Media – Borås Tidning  har arbetet flera år tillsammans med Holgers Stugmaterial, som helhetspartner i deras marknadsföring. Gota Media har arbetat nära med Holgers Stugmaterial för att ta fram en heltäckande marknadsföringsstrategi som skulle öka försäljningen och öka kännedomen om företaget i Sjuhärad. För att uppnå detta mål har Gota Media hjälpt Holgers Stugmaterial med kanalval, utveckling av en ny hemsida samt film och fotografering mm.

  • Resultat

    ”Sedan vi började samarbeta har vi haft en väldigt tydlig struktur i vårt arbete med marknadsföringen. Vi har fått ett starkare varumärke lokalt och digitalt, vilket vi är synnerligen nöjda med. Gota är snabba, kompetenta och de värnar verkligen om oss och vårt varumärke!”

    Sandra Larsson Marknadsansvarig på Holgers Stugmaterial

     

    50% Ökning av besök till hemsidan*
    Jämfört med innan påbörjat samarbete

    15% årlig ökad omsättning i företaget
    Sedan påbörjat samarbete

    När det gäller kanalval har Gota Media hjälpt Holgers Stugmaterial att identifiera de mest lämpliga marknadsföringskanalerna. Genom att göra en grundlig analys av deras målgrupp och deras beteenden kunde vi identifiera behovet av annonsering och marknadsföring på nyhetsmedia, sociala medier, Youtube, sökmotoroptimering och sökmotorannonsering via Google.

    Gota Media har också hjälpt Holgers Stugmaterial att utveckla en ny hemsida som skulle vara mer användarvänlig och konverteringsvänlig. De har arbetat tätt med företaget för att ta fram en design som skulle matcha deras varumärkesidentitet och som skulle fungera smidigt på alla enheter. Gota Media har också hjälpt till med att skapa kvalitativt innehåll som skulle förklara företagets tjänster och produkter på ett tydligt och engagerande sätt samtidigt som vi följer Googles riktlinjer, så vi fångar upp relevanta sökningar.

    För att ta varumärket till nästa nivå har Gota Media också hjälpt Holgers Stugmaterial med film- och fotograferingsarbete. Vi har skapat professionella videor och bilder som används för att marknadsföra företagets produkter och tjänster. Dessa material används i sociala medier och på hemsidan för att ge en mer visuell upplevelse för potentiella kunder.

    Tack vare Gota Medias expertis och stöd har Holgers Stugmaterial kunnat ta en mer strategisk och effektiv approach till sin marknadsföring. Genom att använda rätt kanaler, en konverteringsvänlig hemsida och kvalitativt innehåll har de sett en ökning av försäljningen och en ökad kännedom om deras varumärke.


    Länk till artiklarna

    https://www.bt.se/gina-tricot-fyller-25-ar-har-ar-borasbornas-favoritplagg-genom-tiderna-hanger-med-i-ur-och-skur-3a09d4a3/